تحقیق با موضوع جهانی شدن

دسته بندي : مدیریت » سایر گرایش های مدیریت
مقدمه تحقیق:
قرن بيستم در تاريخ حيات بشر، قرني ممتاز و ويژه با امتيازات منحصر به فرد خودش در ميان اعصار و قرون گذشته مي باشد، كه با نگرشي عميق از سكوي بلند اين قرن بر قرون زير پايش، به وضوح مي توان شكوفايي همه جانبه بشر را از ميان تمام قرون و اعصار گذشته در قرن بيستم مشاهده نمود.

زماني كه ماركس و انگليس در صدد نوشتن مانيفيست بودند، دريافتند: كالاهايي كه از كارخانه هاي سرمايه داري خارج مي شود، به ناچار، تا شرق و غرب جهان خواهد رفت و هيچ ديواري حتي اگر به عظمت ديوار چين باشد، ياراي مقاله با آن نخواهد داشت و اكنون نيز فرآورده هاي تكنولوژيكي خود كالايي بيش نيستند. اين كالاها، مرزها را در مي نوردند، جدول تعلق به فرهنگ و جامعه خاصي، فرهنگ، آداب و رسوم، سنن و جهان نگري ها جوامع را در تيررس خود قرار مي دهند، و به نوبه خود جهاني از آن همه مي آفرينند و خود نيز بخشي از اين جهان نوين مي شوند و اين واقعيت جهان ماست.

بشر در قرن بيستم با ابتكار به كارگيري نبوغ و با تكميل اختراعات و اكتشافات خويشتن در زمينه معادن وضعيت و با ساخت ماشين آلات و خصوصاً استفاده از اتم توانست صفحات عظيمي از حيرت و شگفتي را در اين قرن بر پهناي گيتي بر جاي گذارد، هم چنين با تسلط خويشتن بر بخش عظيمي از كره خاكي و محيط زيست آن را تسخير كند.

در اين قرن بود كه بشر براي اولين بار با سفر به كره ماه و ساير سيارات راه سير در آسمان ها را آموخت و در صدد كشف اسرار آن ها بر مي آمد و در كنار بهره گيري همه جانبه انسان از علوم و تكنولوژي پيشرفته، استفاده بشر از كامپيوتر در تمام ابعاد زندگي اعم از مسائل صنعتي و كشاورزي و بهداشتي و تجاري و علمي و فرهنگي، به طور بي سابقه اي سبب شده كه امروزه سواي بحران كامپيوترها در آغاز قرن بيست و يكم، زندگي و ادامه حيات بشر در قرن بدون استفاده از كامپيوتر از جمله معادلات محسوب مي شود.


این فایل شامل صفحه نخست فهرست مطالب و متن اصلی می باشد که با فرمت word  در اختیار شما قرار می گیرد.
فایل قابل ویرایش است.
تعداد صفحات: 27
دسته بندی: مدیریت » سایر گرایش های مدیریت

تعداد مشاهده: 13579 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 27

حجم فایل:92 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل