تحقيق تفاوت شبکه های حسگر بیسیم با شبکه های موردی

دسته بندي : مهندسی » مهندسی کامپیوتر
دانلود تحقيق با موضوع تفاوت شبکه های حسگر بیسیم با شبکه های موردی،
در قالب word و در 79 صفحه، قابل ویرایش.


مقدمه تحقیق:
اساساً یک شبکه کامپیوتری، شامل دو یا بیش از دو کامپیوتر و ابزارهای جانبی مثل چاپگرها، اسکنرها و مانند این ها هستند که به طور مستقیم، به منظور استفاده مشترک از سخت افزار و نرم افزار، منابع اطلاعاتی ابزارهای متصل ایجاده شده است. توجه داشته باشید که به تمامی تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری موجود در شبکه، منبع (Source) می گویند.

در این تشریک مساعی با توجه به نوع پیکربندی کامپیوتر، هر کامپیوتر کاربر می تواند در آن واحد منابع خود را اعم از ابزارها وداده ها با کامپیوترهای دیگر، هم زمان بهره ببرد.

دلایل استفاده از شبکه را می توان موارد ذیل عنوان کرد:
1. استفاده مشترک از منابع: استفاده مشترک از یک منبع اطلاعاتی یا امکانات جانبی رایانه ، بدون توجه به محل جغرافیایی هر یک از منابع را، استفاده از منابع مشترک گویند.

2. کاهش هزینه م تمرکز نمودن منابع و استفاده مشترک از آن ها و پرهیز از پخش آن ها در واحدهای مختلف و استفاده اختصاصی هر کاربر در یک سازمان، کاهش هزینه را در پی خواهد داشت.

3.  قابلیت اطمینان: این ویژگی در شبکه ها، به وجود سرویس دهنده های پشتیبان در شبکه اشاره می کند. یعنی به این معنا که می توان از منابع گوناگون اطلاعاتی و سیستم ها در شبکه نسخه های دوم و پشتیبان تهیه کرد و در صورت عدم دسترسی به یک از منابع اطلاعاتی در شبکه "به علت از کارافتادن سیستم"، از نسخه های پشتیبان استفاده کرد. پشتیبان از سرویس دهنده ها در شبکه کارآیی، فعالیت و آمادگی دایمی سیستم را افزایش می دهد.

4. کاهش زمان: یکی دیگر از اهداف ایجاد شبکه های رایانه ای، ایجاد ارتباط قوی بین کاربران از راه دور است، یعنی بدون محدودیت جغرافیایی تبادل اطلاعات وجود داشته باشد. به این ترتیب زمان تبادل اطلاعات و استفاده از منابع خود به خود کاهش می یابد.

5. قابلیت توسعه: یک شبکه محلی می تواند بدون تغییر در ساختار سیستم توسعه یابد و تبدیل به یک شبکه بزرگ تر شود. در این جا هزینه توسعه سیستم هزینه امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای گسترش شبکه مد نظر است.

6. ارتباطات: کاربران می توانند از طریق نوآوری های موجود مانند پست الکترونیکی و یا دیگر سیستم های اطلاع رسانی پیغام هایشان را مبادله کنند؛ حتی امکان انتقال فایل نیز وجود دارد...
دسته بندی: مهندسی » مهندسی کامپیوتر

تعداد مشاهده: 12976 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 79

حجم فایل:206 کیلوبایت

 قیمت: 39,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل