تحقيق مدار آمپلی فایر 1500 وات 4 اهم

دسته بندي : مهندسی » مهندسی برق و الکترونیک
دانلود تحقيق مدار آمپلی فایر 1500 وات 4 اهم،
در قالب word و در 6 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

توضیحات
توجه
آیا با افزایش ولتاژ آمپلی فایرها، می توان توان را افزایش داد؟
چرا از Mosfet به جای ترانزیستور استفاده نکردید؟
تقویت کننده های تجاری
نصب فن و یا رادیاتور در این مدار ضروری است
در مورد انتخاب اسپیکر هم خیلی باید دقت کنید
شروع طراحی مدار
افت ولتاژ
ولتاژ نهایی تغذیه
بخش منبع تغذیه
مدار کنترل و حفاظت
هشدار


توضیحات:
این مدار را برای کسانی آماده کردیم که با هیچ قدرت صدایی ارضاء نمی شوند. این مدار همان طور که می بینید، با 1500 وات واقعی و امپدانس 4 اهم در خروجی، مخصوص کسانی است که به اذیت و آزار همسایه ها علاقه دارند. چنین آمپلی فایر هایی در بازار در حدود 700 هزار تومان فروخته می شوند که معلوم هم نیست توان واقعی را اعلام می کنند، ولی در این مدار ما با محاسبات به شما این مطلب را ثابت می کنیم.
البته اگر به فکر این هستید چند ساعتی برای مراسمی مثل عروسی از این آمپلی فایر کار بکشید، بهتر است از حالا در فکر یک رادیاتور مایع باشید. حتی اگر نمی خواهید این مدار را ببندید تا آخر مطلب با ما باشید. زیرا هرچیزی که در الکترونیک خواندید، در این مدار به طور عملی می بینید و یک تقویت کننده واقعی را با ما تحلیل خواهید کرد.

توجه مهم: اگر دانش آموز هستید و یا در الکترونیک تازه کار هستید، به هیچ وجه این مدار را به تنهایی تست نکنید. زیرا با کوچک ترین اشتباهی جریان بسیار بالای منبع تغذیه این مدار شما را در یک آن خشک می کند و ما هیچ مسئولیتی در قبال آن به عهده نمی گیریم. ضمناً مشکلات مداری از نظر کار ندادن و یا سوختن قطعات، به ما مربوط نمی شود و هیچ سؤالی در این زمینه را پاسخ نخواهیم داد.
خیلی ها می پرسند که آیا با افزایش ولتاژ آمپلی فایر ها می توان توان را افزایش داد؟ در پاسخ باید بگوییم خیر. هر نیمه هادی تا ولتاژ خاصی می تواند کار کند. برای مثال در این پروژه ما از ترانزیستور هایی که قادر است تا ولتاژ 250 ولت را تحمل کنند استفاده می کنیم.
کسایی که کمی در الکترونیک وارد باشند ممکن است تا مدار را نگاه کنند، بگویند چرا از Mosfet به جای ترانزیستور استفاده نکردید؟ البته ماسفت ها تقویت خیلی خوبی دارند ولی ماسفت ها به خودی خود قیمت بالایی دارن . ماسفت ها دو نمونه عمودی و افقی دارند. نوع افقی در ولتاژ های بالای 200 ولت کمیاب هستند و در نوع عمودی مانند HEXFETs ها و مانند آنها نیز به خاطر این که تقویت این نوع ماسفت ها غیر خطی است، به خوبی جریان های جزیی تقویت نمی شوند و شما مجبورید یک جریان ساکن با قدرت نسبی همیشه به آن بدهید که باعث اطلاف انرژی و افزایش حرارت شود و برای کاهش حرارت مجبورید از کلاس های ترانزیستوری استفاده کنید که کلی مدار شلوغ تر خواهد شد...
دسته بندی: مهندسی » مهندسی برق و الکترونیک

تعداد مشاهده: 12765 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 6

حجم فایل:85 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 6 صفحه، قابل ویرایش.