ارزيابي كيفيت خدمات ارائه شده توسط شركت سهامي بيمه ايران

دسته بندي : علوم انسانی » حقوق

دانلود تحقیق با موضوع ارزيابي كيفيت خدمات ارائه شده توسط شركت سهامي بيمه ايران،

در قالب word و در 97 صفحه، قابل ویرایش.

 

مقدمه تحقیق:

مطالعاتي كه در رابطه با علل موفقيت سازمان ها به عمل آمده است، حاكي از آن است كه كيفيت انتظارات بيشتري از خدمت در اين سازمان ها، به مثابه يك موضوع مهم مطرح بوده و تمامي فعاليت هاي سازمان در جهت تأمين آن هماهنگ مي شود. مشتريان عامل حياتي هر تجارتي هستند و كيفيت خدمات مي تواند مشتريان را راضي و آن ها را حفظ كند.

از سوي ديگر، امروزه تنها سازمان هايي در عرصه رقابت از موقعيت مناسب برخوردارند كه محور اصلي فعاليت موسسه خود را، تأمين خواسته هاي مشتريان و ارضاي نيازهاي آنان با حداقل قيمت و حداكثر كيفيت قرار داده اند.

با توجه به افزايش نقش سازمان هاي خدماتي در عرصه هاي اقتصادي و اهميت كيفيت در عرصه هاي رقابت داخلي و بين‌المللي، موضوع كيفيت خدمات از ديدگاه مشتريان را انتخاب نموده‌ام.

 

 


 بيان مسأله:

با توجه به اين كه مردم به طور روزافزون، با فرهنگ بيمه اي آشنا مي‌شوند و از طرفي خبر حوادث فراوان كه به طور روزمره در نقاط مختلف كشور به گوششان مي رسد، موجبات تمايل آن ها را به اخذ پوشش بيمه اي فراهم مي نمايد. در نتيجه به طور روزمره به حجم كارهاي بيمه ايران افزوده مي شود و از طرفي به علت دولتي بودن، مجوز براي استخدام نيروهاي جديد وجود ندارد. بدين ترتيب روز به روز نيروهاي موجود در شركت با حجم بيشتري از كار روبرو مي شوند و در نتيجه به تدريج خسته و فرسوده مي شوند. به علت دولتي بودن، مجوز پرداخت دستمزد و ايجاد رفاه بيشتر را نيز ندارد و در نتيجه بي انگيزگي كاركنان بيشتر مي شود و نمي توانند خدمات با كيفيت به مشتريان خود عرضه كنند. كارمنداني كه داراي شرايط فوق باشند، در برخورد با ارباب رجوع خوشرو و با انگيزه نمي باشند.


بدين ترتيب در زمان بروز خسارت نيز پذيراي مشتري نبوده و عدم پاسخگوئي و يا جواب نامعتبر موجب رفت و آمدهاي مكرر مشتريان را فراهم نموده و در نتيجه حتي اگر خسارت نيز پرداخت شود، موجب رضايتمندي مشتري نخواهد شد.
همان طور كه مي دانيم اگر مشتري در يك رشته بيمه اي از بيمه گر خود ناراضي شود، كل پرتفوي خود را به ساير شركت هاي بيمه منتقل خواهد نمود. در نتيجه چنان چه مشتري كه در واقع عامل بقاي شركت هاي بيمه هستند، از آن ها رويگردان شوند، زمينه را جهت اضمحلال و نابودي آن ها فراهم مي گرداند.


این فایل به همراه چکیده، فهرست، متن اصلی و منابع با فرمت docx) قابل ویرایش) در اختیار شما قرار می گیرد.



دسته بندی: علوم انسانی » حقوق

تعداد مشاهده: 12230 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 97

حجم فایل:81 کیلوبایت

 قیمت: 40,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل