تحقیق شیوه های برخورد قرآن با یهود و مسیحیت

دسته بندي : علوم انسانی » معارف اسلامی
دانلود تحقیق با موضوع شیوه های برخورد قرآن با یهود و مسیحیت،
در قالب word و در 34 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

شيوه هاي خاص برخورد قرآن با يهود
شيوه قهرآميز خاص
برخوردهاي اخلاقي تبليغي حضرت موسي (ع) در قرآن
احتجاج حضرات موسي(ع) با فرعون
شيوه هاي برخورد قرآن با مسيحيت
شيوه عقيدتي و كلامي


بخشی از ابتدای تحقیق:
يكي از شيوه هاي مورد استفاده قرآن در برخورد با يهود، بيان مشتركات اسلام با آن هاست. در حقيقت قرآن مي خواهد با اين بيان، يهود را دعوت به نوعي اتحاد نمايد و از هرگونه برخورد منفي جلوگيري نمايد. يا به پيام حضرت موسي (ع) (كه همانا بشارت به اسلام و نبي مكرمش است)، دعوت نمايد.

الف) تصديق حضرت موسي (ع): "قل امنا بالله و ما انزل علينا و ما انزل علي ابراهيم و اسماعيل و اسحق و يعقوب و الاسباط و ما اوتي موسي و عيسي. (اي پيامبر) بگو به خدا و آنچه بر ما و ابراهيم و اسماعيل و اسحق و يعقوب و فرزندان آن ها نازل شده و آنچه به موسي و عيسي وارد شده ايمان دارم". در اين آيه علاوه بر ايمان به حضرت موسي(ع)، يكي از اصول اعتقادي ميان اديان الهي و اسلام كه همان توحيد است، نيز مطرح شده است و در حقيقت، توحيد اولين گام براي ارتباز با اديان الهي است. زيرا زيربناي اعتقادات اهي، باور با مبدأ هستي و وحدانيت آن است كه در تمامي اديان الهي مطرح شده است.

ب) تأييد تورات: "و من قبله كتاب موسي اماماً و رحمه و هذا كتاب مصدق لساناً عربيا لينذر الذين ظلموا و بشري للمحسنين. و پيش از آن، كتاب موسي، راهبر و حال آنكه رحمتي بود اين كتابي است به زبان عربي كه تصديق كننده است تا كساني را كه ستم كرده اند هشدار دهد و براي نيكوكاران مژده اي باشد". خدا در آيه مذكور، قرآن را تصديق كننده تورات معرفي مي كند. بنابراين لازم است اندكي در مورد تورات در آيات قرآن دقت كنيم تا دريابيم منظور قرآن از تورات كدام است؟ ...
دسته بندی: علوم انسانی » معارف اسلامی

تعداد مشاهده: 16789 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 34

حجم فایل:105 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل