تحقیق جرم سرقت و عوامل مؤثر در ارتکاب آن

دسته بندي : علوم انسانی » حقوق
دانلود تحقیق در مورد پژوهش جرم سرقت و عوامل مؤثر در ارتکاب آن،
در قالب doc و در 109 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
سرقت یکی از جرم های رایج و کهن در جوامع مختلف است که در آموزه های دینی و فرهنگی ملل مختلف، به عنوان یک عمل زشت اخلاقی یا گناه تلقی شده است این جرم از جرایم علیه اموال و حقوق مالکانه افراد است که در عین سادگی ارتکاب از سوی سارق، که معمولاً بدون داشتن تبحر و ابتکار خاص و در زمانی اندک صورت می گیرد، افزون بر ضرر و زیان مادی و معنوی که مستقیماً به قربانی دارد می کند، تبعات زیان بار اقتصادی، روانی و امنیتی نیز برای جامعه دارد.
به عنوان مثال هزینه های هنگفت تقویت و تجهیز سیستم های ایمنی در منازل، فروشگاه ها، بانک ها و مراکز خدمات عمومی به طور غیر مستقیم بر مردم یا دولت تحمیل می شود. زیرا صاحبان این گونه مراکز، هزینه های امنیتی را بر قیمت اجناس یا خدمات خود اضافه می کنند. سرقت، آرامش خاطر و رفاه شهروندان را به مخاطره انداخته و زندگی عادی آنان را به نوعی مختل می کند. در قوانین کشورهای مختلف، مجازات سارق با توجه به نوع سرقت، نحوه ارتکاب و سایر اوضاع و احوال، در درجات مختلف پیش بینی شده است که معمولاً از سرقت ساده شروع و به درجات سنگین ختم می شود.
محیط کار یا مراکز صنعتی از جمله معضلاتی بوده که در سال های اخیر توسعه پیدا کرده و از عناصر و شرایط خاص برخوردار است. مسئله سرقت در مجتمع هاي رفسنجان و شهربابك که ما هر ساله بارها شاهد آن هستیم. ضمن اين كه یک اختلال در روند تولید ایجاد می کند و به تبع آن امنیت در منطقه را نیز مختل می نماید. افزایش تولید مس علاوه بر افزایش درآمد در کشور، یک نوع امتیاز نیز برای کارکنان مجتمع و هم چنین برای استان و شهرستان نیز دارد، لذا ما بايد در این راستا با یک سری تدابیر و راهکارهای امنیتی بتوانیم تا حدودی از جرم سرقت در این مجتمع ها جلوگیری کنیم و به عبارتی باایجاد امنیت باعث افزایش تولید شویم که متعاقباً افزایش درآمد و ایجاد زمینه اشتغال بیشتر و هم چنین مبارزه با بیکاری شویم. لحاظ کردن تدابیر امنیتی در جهت یک مدیریت صحیح می تواند علاوه بر جلوگیری از سرقت، از رخداد حوادث و خسارات احتمالی جلوگیری کند. در جهت تدوین تدابير و راهکارهای امنیتی ما به بررسی عواملی در این زمینه مي پردازيم .
در راستای این تدابیر ما ابتدا به بیان و تبیین برخی از عوامل جرم شناختی در وقوع سرقت در مجتمع های رفسنجان و شهربابک که در گذشته این دو مجتمع واحدی به شمار می آمدند، مي پردازيم.
عوامل مؤثر در ارتکاب جرم سرقت در این مجتمع ها عبارت اند از اعتیاد، فقر اقتصادی، عدم مدیریت صحیح، موقعیت جغرافیایی و ....
دسته بندی: علوم انسانی » حقوق

تعداد مشاهده: 13677 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 109

حجم فایل:142 کیلوبایت

 قیمت: 54,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل