تحقیق کارآیی انرژی در مهندسی کشاورزی

دسته بندي : مهندسی » مهندسی کشاورزی و زراعت
دانلود تحقیق در مورد کارآیی انرژی در مهندسی کشاورزی،
در قالب doc و در 57 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی ازمقدمه تحقیق:
در طی زمان و با ورود فن آوری در کشاورزی، بشر از امنیت غذایی و فراهمی مواد اولیه زیستی (با حداقل رقابت با سایر موجودات زنده محیطی) بالایی برخوردار گردید. در حقیقت، موفقیت بشر زمانی افزایش یافت که توانست به کمک فن آوری، عملکرد جوامع بشری و سطح رفاه، تولید محصولات کشاورزی هم در واحد سطح و هم در واحد انرژی افزایش یافت. در حال حاضر، مفهوم کشاورزی فشرده، الگویی از تولید محصولات بالای تولید در آن، نیازمند کاربرد زیاد مجموعه ای از انرژی های کمکی (مانند کود، سموم شیمیایی، مکانیزاسیون و ارقام اصلاح شده) می باشد. بنابراین، نظام های زراعی از دیدگاه انرژی، نظام هایی یارانه ای محسوب شده که در آن ها کمیت زیادی از انواع انرژی های کمکی تحت عنوان نهاده های تولید (مستقیم و غیر مستقیم) مصرف می گردد.
به طور خلاصه می توان گفت که وابستگی بوم نظام های زراعی به انرژی کمکی در طی زمان، افزایش یافته است. همزمان با افزایش جمعیت بشر تغییراتی اساسی در ساختار و کارکرد بوم نظام های زراعی صورت گرفته است.
کشاورزی اولیه، نظامی ساده به صورت کشت و بذر و رهاسازی تا زمان برداشت و با حداقل به هم خوردگی خاک بود.
محصول نهایی آن نیز در حقیقت، باقی مانده تولیدات گیاهی پس از رقابت با جوامع علف های هرز، خسارت آفات و بیماری ها و پرندگان یا حیوانات علف خوار بود...
دسته بندی: مهندسی » مهندسی کشاورزی و زراعت

تعداد مشاهده: 12822 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 57

حجم فایل:1,438 کیلوبایت

 قیمت: 55,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل