تحقیق پول شویی

دسته بندي : علوم انسانی » اقتصاد
دانلود تحقيق در مورد پول شویی،
در قالب doc و در 24 صفحه، قابل ويرايش، شامل:

مقدمه
پول شويي چيست؟
مراحل پول شويي
آمار مربوط به پول شويي
تعريف پول شويي 
پول هاي كثيف 
ايران و پول شويي 
آمارهايي از پول شويي 
راه كارهاي مبارزه با پول شويي 
اثرات پول شويي بر اقتصاد كلان
روش هاي مبارزه با پول شويي 
سازمان بين المللي مبارزه با پول شويي (FATF)
مثال هايي از عمليات ضد پول شويي در دنيا 
جمع بندي و نتيجه گيري


مقدمه تحقيق:
پول شويي، تطهير و قانوني جلوه دادن عوايد حاصل از رفتارهاي مجرمانه مي باشد. امروزه پول شويي به دليل رشد چشمگير جرايم و اعمال خلاف در سطح جهان، رشد بسياري يافته است به طوري كه به يكي از معضلات حاد اقتصاد جهاني تبديل شده و رشد و توسعه اقتصاد جهاني را مورد تهديد قرار داده است. به همين دليل عزم جامعه بين المللي بر مبارزه با آن متمركز شده است و تدابير مختلفي را براي نيل به اين امر به كار برده اند. در ايران نيز مدتي است كه توجه ها به سمت آن جلب شده است. در اين تحقیق، به شناسايي موضوع و راه هاي مبارزه با آن پرداخته خواهد شد.
پول شويي يك فعاليت غيرقانوني است كه در طي انجام آن، عوايد و درآمدهاي ناشي از اعمال خلاف قانون، مشروعيت مي يابد. به عبارت ديگر پول هاي كثيف ناشي از اعمال خلاف به پول هاي تميز تبديل گرديده و در بدنه اقتصاد جايگزين مي شود.
اين عمل، يك روش معمول و منطقي براي بدست آوردن سود از فعاليت هاي غيرقانوني براي مجرمان مي باشد. پول شويان كساني هستند كه يا خود اعمال خلاف را انجام داده و پول هاي ناشي از آن را تطهير مي كنند و يا افرادي هستند كه پول هاي خلاف را به طور آگاهانه يا نا آگاهانه در سيستم مالي و اقتصادي كشور وارد مي كنند.
خلافكاران از طيف وسيع اعمال غير اخلاقي و غيرقانوني مانند قاچاق مواد مخدر، تقلبات، ثروت هاي قابل مصادره، گروگان گيري، قمار و هم چنين اهداي پول به سازمان هاي تروريستي و حتي تقلبات مالي در اينترنت و يا ديگر ابزار اطلاع رساني سودهاي كلاني را به دست مي آورند و چون ردپاي اين افراد در معاملات مالي و بانكي به صورت زنجيروار در وجوه پس انداز شده، آن ها آشكار مي گردد، بنابراين مجرمان از ابزارهاي مالي مانند چكها، كارتهاي اعتباري (credit card) و كارتهاي هوشمند (smart card) اجتناب كرده و به استفاده از پول نقد رو مي آورند. پول نقد نيز به علت عدم مزيت نسبت به ساير ابزارهاي مالي مانند حجم بالا، مشكلات در حمل و نقل و كاهش قدرت خريد در طول زمان به ناچار به پول شويان داده مي شود تا در طي مراحلي به شبكه اقتصادي كشور وارد گردد.
دسته بندی: علوم انسانی » اقتصاد

تعداد مشاهده: 14808 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 24

حجم فایل:24 کیلوبایت

 قیمت: 30,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل