تحقیق نقش تجارت برده در آفریقا

دسته بندي : علوم انسانی » اقتصاد
دانلود تحقیق در مورد نقش تجارت برده در آفریقا،
در قالب word و در 20 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه
سؤال تحقیق
فرضیه تحقیق
برده‌داری در آفریقا
تجارت برده
نمودار تجارت مثلثی
تعداد برده‌ ها
اثرات تخریبی تجارت برده
تجارت برده هائیتی
تجارت برده در مهاجرنشیبنهای ایالات متحده
تجارت برده در انگلستان توسعه می‌یابد
تجارت مدرن در انگلستان
برده اسیر در خیابان‌های شیک اروپا
بهره‌کشی از مردم
نتیجه گیری
منابع


مقدمه تحقیق:
تاریخ برده داری مرز، نژاد یا جغرافیایی نمی‌شناسد. هر نژادی، اعم از سیاه و زرد و سفید و سرخ،هم  برده بوده است و هم برده دار. کمتر ملت یا مذهبی است که دامانش از لوث تجارت زندگی انسان‌ها پاک باشد. مردم هموطنان، هم نژادان، هم‌کیشان، هم نسلان و حتی بستگان خویش را بر به بردگی گرفته اند. حتی خود برده ها نیز برده داشتند. سفید پوست‌ها همسایه‌ها و دشمنان خود را به بردگی می‌کشانند. در آفریقا، سیاه‌پوستانی که هرگز سفید پوستی ندیده بودند، دشمنان سیاه ‌پوست قوم و قبیله هایشان را به بردگی می‌گرفتند.
در اروپا و در خلال قرون وسطی، تجار مسیحی از راه خرید و فروش برده‌ها سرمایه‌های کلانی اندوختند. مسلمانان در سپاهیان خود از بردگان مذکر و در حرم‌هایشان از بردگان زن و خواجگان استفاده می‌کردند.
هیچ‌کس نمی‌داند بردگی دقیقاً از چه زمانی آغاز شده است، اما این پدیده از زمان آغاز تاریخ ثبت شده، بخشی از جامعه بشری بوده است. خرید و فروش همنوعان بشری صرفاً در همین چند صد سال اخیر خلاف قوانین و سنن اجتماعی تلقی شده است. ارجاعات واقع‌ بینانه به بردگان به مثابه کارگران اجیر شده و بی ‌اجر و مزد را در داستان آفرینش در کتاب مقدس می‌توان یافت. لوح‌های گلی مکشوف در منطقه‌ای که گویا نخستین مناطق مسکونی در آن‌ پا گرفته‌اند، میان رودهای دجله و فرات در عراق امروزی، ثابت می‌کند که در شهرها و روستاهای آن دوران نیز وجود داشته است. ما نمی‌توانیم به یقین، سال یا حتی قرن شروع برده‌داری را معین کنیم، اما شرایط پا گرفتن این فرهنگ را می‌توان شناسایی کرد.
دسته بندی: علوم انسانی » اقتصاد

تعداد مشاهده: 12014 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 20

حجم فایل:113 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب doc و در 20 صفحه، قابل ویرایش.