تحقیق جو سازماني در مؤسسات آموزش عالي دولتي و غيرانتفاعي

دسته بندي : مدیریت » مدیریت سازمانی
دانلود تحقیق در مورد جو سازماني در مؤسسات آموزش عالي دولتي و غيرانتفاعي،
در قالب word و در 119 صفحه، قابل ویرایش.



بخشی از متن تحقیق:
بيان مسأله:
در دنیای امروز، مؤسسات آموزش عالی به عنوان مراکزی برای پاسداری از دانش موجود و محیطی برای فعالیت های پژوهشی در نظر گرفته می شوند. از طریق این مؤسسات است که حقایق جدیدی که راهگشای حل مسائل انسان ها و جوامع بشری باشند، کشف می شود. از این رو تکلیف برقرارکردن الگوی سازمانی و چگونگی اداره کردن چنین مؤسساتی روشن است. در این میان، متغیرهایی نظیر فرهنگ سازمانی، جو سازمانی، الگوهای تصمیم گیری و مشارکت کارکنان در امور سازمان نقشی انکار ناپذیر را در پیشبرد اهداف سازمان دارا هستند.
تسلیمی (1384) در این خصوص اشاره مي نمايد كه در عصر اطلاعات، مدیریت اثربخش و موفقیت آمیز سازمانها به توانمندی گردانندگان آنها در حل مسائل ساختار نیافته، شکار فرصتها، استفاده مدبرانه ازشایستگی های سازمان و کسب برتری رقابتی از طریق تصمیم گیری و اتخاذ تصمیمات صحیح بستگی دارد. کیفیت تصمیمات با تلفیق دانش، تخصص، مهارت و رویکرد افراد متعدد درگیر در فرآیند تصمیم گیری و هم افزایی حاصل از آن بهبود می یابد.
تأثير تصميمات مشارکتي بر کارکرد سازمان‌ها تصميم‌گيرندگان را مجاب نموده که نگاه ويژه‌اي به مشارکت‌ کارکنان در تصميم‌گيري‌هاي سازماني داشته باشند. از اين‌روست که پرستون و پست معتقدند که: انقلاب اول در علم مديريت، انقلاب استبداد مديران بود و انقلاب دوم، انقلاب جدايي مالکيت از مديريت و انقلاب سوم که مهم‌ترين انقلاب در مديريت است، انقلاب مشارکت در تصميم‌گيري‌ها است (طولابي، 1381، 59).
مشارکت کارکنان در تصمیم گیری های سازمانی نه تنها در میزان رضایت، تغییرنگرش، روحیه کارکنان تاثیر بسزایی دارد، بلکه در اثربخشی، کارایی و موفقیت سازمان موثر می باشد. مشارکت کارکنان در تصمیم گیری ها در مؤسسات آموزش عالی می تواند تاثیر شگرفی در کارکرد این موسسات که خود نقش سازنده منابع انسانی آینده جامعه را بر عهده دارد، داشته باشد...
دسته بندی: مدیریت » مدیریت سازمانی

تعداد مشاهده: 11403 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 119

حجم فایل:171 کیلوبایت

 قیمت: 43,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:



  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 119 صفحه، قابل ویرایش.