تحقیق تحليل محتواي كتاب هاي درسي سال اول دوره راهنمايي بر حسب سازه ي انگيزه پيشرفت

دسته بندي : علوم انسانی » علوم تربیتی
دانلود تحقیق با موضوع تحليل محتواي كتاب هاي درسي سال اول دوره راهنمايي بر حسب سازه انگيزه پيشرفت،
در قالب word و در 102 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

فصل اول: کلیات تحقیق
بیان مسأله
ضرورت و اهمیت تحقیق
اهداف تحقیق
تعریف نظری متغیرها و ...

فصل دوم: ادبیات و پیشینه مطالعاتی
مفهوم انگیزه پیشرفت
انتخاب محتوا و سازماندهی محتوا
برنامه ریزی
محتوا چیست و ....

فصل سوم: روش اجرای تحقیق
روش تحقیق
ابزارهای جمع آوری اطلاعات
ابزار اندازه گیری و ....

فصل چهارم: تحلیل یافته های پژوهش
جدول های آماری

فصل پنجم: نتایج پژوهش


بخشی از متن تحقیق:
نظام آموزش و پرورش هر كشور، مجموعه تدابير سازمان يافته اي است كه امكانات بالقوه انسانها را تحقق مي بخشد و شرايط مناسبي را در قالب برنامه ها و فرصت هاي آموزشي در اختيار فراگيران قرار مي دهد تا امكان آشنا شدن با برنامه هاي فرهنگي و تجربه هاي شان را پيدا كنند و بتواند استعدادهاي ذاتي خود را از قوه به فعل دراورند.
آموزش ابتدايي- راهنمايي و متوسطه به عنوان جزيي از آموزش و پرورش به منزله پايه اي براي آن محسوب مي شود. زيرا اين آموزش در واقع نقطه شروع يك حركت طولاني و مهم در زندگي فرد است. آن ها پس از چندي كه تجربياتي را در خانواده و جامعه كسب مي كنند وارد مدرسه مي شوند و اولين تجربه آموزشي رسمي را در مدرسه كسب كنند. 


بيان مسأله:
از آن جايي كه كتاب درسي در ايران يكي از مهم ترين نقش ها را در آموزش و پرورش كشور ايفا مي كند و معلمان تمام فعاليت هاي خود را بر محور كتاب درسي متمركز مي سازند و در جهت تحقق اهداف از پيش تعيين شده در كتاب، جريان يادگيري دانش آموزان را هدايت مي كنند، ‌بنا بر تاليف، كتاب درسي بر اساس موازين و اصول برنامه ريزي درسي و مبتني بر اصول و يافته هاي علمي بايد انجام گيرد و هدايت شود.


ضرورت و اهميت تحقيق:
هدف تعليم و تربيت تفهيم مطالب و محتواي برنامه درسي به دانش آموزان است و تفهيم مطالب رابطه مستقيم به ميزان فعاليت هاي يادگيري دانش آموز دارد و فعاليت يادگيري متاثر ازعوامل متعددي از جمله چگونگي ارائه مطالب و محتواي برنامه درسي است.
زيرا شيوه ارائه مطالب و محتواي به شوق ورغبت دانش آموزان اثر دارد و رغبت مستقيماً به ميزان فعاليت اثر مي گذارد و هم چنين در نظام آموزشي ايران مهم ترين ركن آموزش و پرورش برنامه درسي محدود به كتاب درسي است كه به صورت مركزي تهيه مي گردد و در اختيار دانش آموز و مدرسه قرار مي گيرد و از آن جا كه ارزشيابي از عملكرد تحصيلي دانش آموز و همچنين برنامه كار معلم و مدرسه مبتني بر آن است، از اهميت به سزايي برخورداري است. از آن جا كه يكي از ابزارهاي مهم كتاب درسي مي باشد و نقش محوري و مهمي را در جريان آموزش ايفا مي كند در تدوين و تفهيم محتواي آن بايد دقت و ظرافت خاص مبذول گردد. اهميت اين پژوهش با استناد به اين دلايل مي باشد...
دسته بندی: علوم انسانی » علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 10533 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 102

حجم فایل:274 کیلوبایت

 قیمت: 45,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب و کاربردی جهت استفاده دانشجویان علوم تربیتی.

  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 102 صفحه، قابل ویرایش.