تحقیق رابطه بین ادبیات و معماری

دسته بندي : مهندسی » مهندسی معماری
دانلود تحقیق در مورد رابطه بین ادبیات و معماری،
در قالب word و در 10 صفحه، قابل ویرایش.


مقدمه مقاله:
معماری سنتی ایران، دارای مفاهیم و معانی خاص به خود است. به گونه ای که اینجانب معتقد می باشم، حتی کوچکترین جزء شکل دهنده، در یک اثر معماری دارای مفهوم و معنی خاص به خود است. از اینجا بود که تصمیم گرفتم معانی را در معماری ایرانی درک نمایم. زیرا به نظر بنده دلیل ضعف ما در سده های اخیر، معلولی بوده ناشی از فراموشی مفاهیم، معانی و هر آنچه که گذشتگان ما برای ما به ارث نهاده اند و در نهایت استفادۀ فکر نشده و لجام گسیخته از فرهنگ معماری غربی.
 
در راه شناخت معماری کتب زیادی را مورد مطالعه قرار داده ام. ولی بی شک آثار استاد دکتر محد منصور فلامکی بیش از سایر کتب چراغ راه من در شناخت مفاهیم و معانی در معماری بوده است . در نظر ایشان ژرف نگری در ادبیات ایران پایۀ درک مفاهیم و معانی در معماری ایران است. بنابراین در توضیح بعضی از بخشها و هم چنین برخی از تعاریف، عیناً از متن کتابهای استاد استفاده شده است. زیرا می توان این تعاریف را به عنوان یک سند معتبر به حساب آورد و نیز با بضاعت کمی که دارم نتوانستم کلامی رساتر و گویا تر از آن را پیدا کنم. 

متن پیش روی شما که در قالب تحقیقی برای درس انسان، طبیعت و معماری آماده شده است، قصد دارد به رابطه میان ادبیات و معماری پرداخته تا از این میان تفاوتها، شباهتها و تأثیرات این دو بر یکدیگر را استخراج نماید. برای این منظور متن به چند بخش کلی تقسیم شده است. بخش اول به شباهتها و روابط محسوس میان این دو می پردازد و در پایان با یک نتیجه گیری زمینه را برای آغاز مطالعه و تحقیق در بخش دوم که روابط معنایی این دو را مورد بررسی قرار خواهد داد، فراهم می سازد. به فراخور نتایج به دست آمده در بخش دوم بخشهای بعدی نیز مورد توجه قرار خواهند گرفت. 
دسته بندی: مهندسی » مهندسی معماری

تعداد مشاهده: 11528 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: doc

حجم فایل:26 کیلوبایت

 قیمت: 20,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 10 صفحه، قابل ویرایش.