تحقیق بررسی عوامل اجتماعی اقتصادی موثر بر گرایش زنان به اشتغال

دسته بندي : علوم انسانی » روان شناسی
دانلود تحقیق با موضوع بررسی عوامل اجتماعی اقتصادی موثر بر گرایش زنان به اشتغال،
در قالب word و در 66 صفحه، قابل ویرایش.

به همراه پرسشنامه و مدل نظری.


مقدمه تحقیق:
اشتغال زنان كه بيش از هر چيز به سبب نيازهاي اقتصادي پديد آمده است، پس از بروز جنگهاي دراز مدت در مغرب زمين و كمبود نيروي انساني دامنة وسيعي پيدا كرده است و با بكار گرفتن زنان در واحدهاي توليدي، زمينة اجتماعي اشتغال آنان در عرصه هاي گوناگون فراهم آمد.
اگر چه دگرگونيهاي بنيادي كه در اتباط با زنان اتفاق افتاده است، منجر به تحول نقش و جايگاه اجتماعي آنان در بخشهايي از جامعه شده و زن را به حوزه اي وارد نموده كه قبلاً تحت نفوذ و سلطة مردان بوده است. لكن اين تحول در موقعيت اجتماعي هنوز نتوانسته است موقعيت نابرابر زن و مرد در خانواده را دگرگون سازد؛ تا جايي كه زنان فشارهاي مضاعفي را به دليل ايفاي نقش هاي چندگانه تجربه مي كنند و به عبارت ديگر اين تحولات نتوانسته روابط اقتدار گرايانه و نابرابر بين زن و شوهر را به مرد واگزار كند و زن بتواند در تصميم گيريهاي مرتبط با خانواده نقش و حضور موثري داشته و در نهايت بتواند روابط خود با ديگر اعضاء را بر اساس احترام متقابل تنظيم كند.
اشتغال از دیدگاه کلان اقتصادی از جنبه های مختلفی همچون درآمدزایی، تولید و کارآفرینی توسعه دانش و فناوری و غیره اهمیت دارد و از دیدگاه اجتماعی نیز به انسان منزلت، جایگاه و موقعیت اجتماعی و حس اعتماد به نفس می بخشد.(پاسبان ،154:1385)

دسته بندی: علوم انسانی » روان شناسی

تعداد مشاهده: 13125 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 60

حجم فایل:148 کیلوبایت

 قیمت: 45,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 66 صفحه، قابل ویرایش.
    به همراه پرسشنامه و مدل نظری.