تحقیق تاریخ امامت

دسته بندي : علوم انسانی » تاریخ
دانلود تحقیق در مورد تاریخ امامت،
در قالب word و در 13 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
مقدمه بحث: 
ما در اين فصل، رواياتى كه مشعر به قدح و يا تصريح در نكوهش حضرت زيد (عليه السلام) دارد بررسى مى كنيم و به يارى خدا و استمداد از روح مقدس حضرتش، همه آن ها را با ادله محكم و قانع كننده رد مى كنيم و براى روشن شدن بحث و مطلب، ما عين روايات را با اسناد آن در پاورقى مى آوريم. علاوه بر نظر خود، با نقل جملات بعضى از علماى بزرگ شيعه، گفته خود را تاييد مى كنيم.

و اين روايات را با ذكر ماخذ و شماره دقيق صفحات كتبى كه از آن نقل مى كنيم، در اين فصل مى آوريم.

جالب اين كه: از علماء و دانشمندان طراز اول شيعه، از قدما تا معاصرين، هيچ كدام به اين اخبار اعتناء نكرده اند و همه از آن اعراض نموده اند و علاوه بر اين، اكثر اين روايات و اخبار سنداً ضعيف و قابل تمسك و استدلال نيست.

بله، تنها يك خبر صحيح از نظر سند، كه آن را مؤمن طاق (احول) نقل كرده كه در اصول كافى به چشم مى خورد كه در دلالت و مضمون آن خدشه وارد است و بررسى و جواب همه آن ها، خواهد آمد.

و ما به نحو خلاصه مى گوييم اين اخبار مردود است، به چند دليل:
1- اكثراً از نظر سند ضعيف اند.
2- با وجود يك خبر صحيح، ولى همه معرض عنها مى باشند و كسى به آن عمل نكرده است.
3- اين اخبار، معارضند با اخبار و روايات كثيره اى كه در مدح و منقبت حضرت زيد (عليه السلام) رسيده و مى توان ادعاى تواتر معنوى كرد. (794) و اخبار نكوهش تاب مقاومت در مقابل اخبار مدح را ندارند.
4- بر فرض ضعف اسناد جميع اخبار مدح، عمل اصحاب و تمسك علماى بزرگ شيعه از قدما تا متاخرين و معاصرين، منجر به ضعف سند آن است.
5- بر فرض درستى اخبار قدح، اكثر آن ها حمل بر تقيه شده است.
6- از همه مهم تر بنى اميه و سپس بنى عباس براى لكه دار كردن نهضت هاى اسلامى عصر خويش، مخصوصاً قيام هاى علويون، رواياتى جعلى و ساختگى به نام مشاهير اصحاب ائمه درست مى كردند و در ميان مردم پخشمى كردند، تا مبادا مسلمانان مخصوصاً شيعيان تحت تاثير اين جنبش ها قرار گيرند و راه آنان را پيش گيرند و از آن طرف خود را نيز در مقابل اين قيام تبرئه مى كردند ...
دسته بندی: علوم انسانی » تاریخ

تعداد مشاهده: 15652 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 13

حجم فایل:38 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل