تحقیق رابطه ریاضی و هنر

دسته بندي : علوم پایه » ریاضیات
دانلود تحقیق در مورد رابطه ریاضی و هنر،
در قالب word و در 11 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه
ارتباط هنر و رياضي
رياضيات و رابطه آن با هنر
جايگاه هنر در درس رياضي
زيبايي شناسي در درس رياضي


بخشی از متن تحقیق:
اهميت فوق العاده اي که رياضيات، در جامعه ي امروزي و در فعاليت گوناگون ترين تخصص ها دارد، بر کسي پوشيده نيست. با وجود اين، خيلي زياد نيستند کساني که علاقمند به رياضيات باشند. البته تنها کساني که کار و فعاليتشان به رياضيات مربوط مي شود، علاقمند به رياضيات نيستندبلکه کم هم نيستند مشتاقاني که ساعت هاي فراغت خود را، با رياضيات مي گذرانند. همه اين ها چه حرفه اي ها و چه علاقمندان، نه تنها فايده و اهميت رياضيات را مي شناسند بلکه در ضمن، به رياضيات شوق مي ورزند و مي توانند زيبايي و ظرافتي که در مسأله ها، قضيه ها و روش هاي رياضي وجود دارد را احساس کنند. 

احساس و منطق را با هيچ نيرويي نمي توان از هم جدا کرد و هر جدايي ساختگي منجر به تحريف هر دوي آنها مي شود. هر احساس اگر احساس واقعي باشد، خردمندانه است چراکه احساس واقعي نمي تواند جدا از انديشه و خرد آدمي پديد آيد. 


ارتباط هنر و رياضي: 
هر انساني از تماشاي چشم انداز يک دامنه ي سر سبز آرامش خود را باز مي يابد، در عين حال ، به فکر فرو مي رود. شاعر احساس دروني خود را بيان مي کند. نقاش با قلم و بوم خود تلاش مي کند که ديگران را در شادي خود شريک کند. 

گياه شناس در پي گياه مورد نظر در رده هاي خاصي مي رود. زبان شناس مي خواهد ريشه و سر چشمه ي نام گذاري گياه و دليل آن را پيدا کند. داروشناس در جستجوي ويژگي درماني گياه است و رياضي دان نحوه ي قرار گرفتن گل و گلبرگ ها يا اندازه و شکل ها را مورد مطالعه قرار مي دهد. ولي هم گياه عضوي يگانه است و هم انسان و اگر بخواهيم برخورد انسان با گياه را بررسي کنيم ناچاريم، به همه ي اين جنبه ها توجه داشته باشيم. 

رياضيات و رابطه آن با هنر: 

" اشر" نقاش معروف هلندي در سال 1971 ميلادي در سن 72 سالگي و يک سال پيش از مرگ خود نوشت...
دسته بندی: علوم پایه » ریاضیات

تعداد مشاهده: 13421 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 11

حجم فایل:43 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل