تحقیق شناخت نوجواني و تبعات و مشکلات آن

دسته بندي : علوم انسانی » روان شناسی
دانلود تحقیق با موضوع شناخت نوجواني و تبعات و مشکلات آن،
در قالب word و در 14 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
آموزش و پرورش کليد توسعه همه جانبه جوامع بشري است و با توجه به اينکه خاستگاه تربيت نيروي انساني، نظام تعليم و تربيت است، لذا نظر به اهميت اين موضوع به گوشه اي از دنياي تعليم و تربيت، در اين مقاله اشاره شده است. از طرفي لازم به يادآوري است طبق توافق جوامع علمي بين المللي بر چشم انداز جهاني يادگيري در قرن 21 به شرح زير است:

1- يادگيري چگونه دانستن
2- يادگيري چگونه انجام دادن
3- يادگيري چگونه با ديگران زيستن
4- يادگيري چگونه شدن.

شناخت نوجواني:
دوره نوجواني، دوران تحول و تغييرات تجلي شکل گيري شخصيت و يا دوره "تولد دوباره انسان"، است. دوره نوجواني "دوران منفي"، "دوره زندگي تشنج انگيز" و "دوره توفان و فشار" است.

دوره نوجواني، دوره "نشاط و شادابي"، "دوره هدايت و هويت يابي" و "دوره مسئوليت پذيري" است. دوره نوجواني "نقطه عطف زندگي انسان" است. دوره نوجواني برزخي است که حدفاصل بين کودکي و بزرگسالي است. نوجوان از يکسو در حال گسيختن پيوندهاي خود با دوران کودکي و از سوي ديگر شيفته دستيابي به استقلال دوره جواني و بزرگسالي است، ولي به طور کامل نه اين است و نه آن و خود نيز در اين کشمکش اسير است.

بي شک نوجوان پس از گذر از دوران حساس و هيجان آميز بلوغ، به تدريج با نرمي و آرامش به کانون گرم و پرعطوفت خانواده علاقه مندتر مي شود و محبت و جوشش و دلبستگي و همدلي خود را بيش از پيش به خانواده ابراز مي کند. خوشبخت خانواده اي است که تا پايان دوران نوجواني با صبر و شکيبايي و سعه صدر و انعطاف پذيري منتظر آرامش فرزند نوجوان خود باقي مي مانند.

معمولاً ما والدين با توجه به طرز تفکر و برداشت خود، افکار و رفتار نوجوان را ارزيابي مي کنيم در صورتي که بهتر است به دوراني که خود نوجوان بوده ايم، برگرديم و احساسات، عقيده ها و آرمان ها و آرزوهايي را که داشتيم، به خاطر بياوريم. در اين صورت توفيق آن را خواهيم يافت که مسائل را از ديد نوجوان خود نگاه کنيم تا بتوانيم با او ارتباط مناسبتري برقرار کنيم...
دسته بندی: علوم انسانی » روان شناسی

تعداد مشاهده: 12039 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 14

حجم فایل:16 کیلوبایت

 قیمت: 36,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:



  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 14 صفحه، قابل ویرایش.