تحقیق شورا، نماد وحدت و مشارکت

دسته بندي : علوم انسانی » علوم اجتماعی
دانلود تحقیق با موضوع شورا، نماد وحدت و مشارکت،
در قالب word و در 14 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
شوراها، گونه‌ای از نهادها هستند. نقش شوراها معمولاً به عنوان فراهم آوردن محلی برای گردآمدن صاحب‌نظران در مورد یک موضوع و مشورت بر سر موضوع مورد نظر است. تصمیمات گرفته‌شده در شوراها در بسیاری موارد از نظر قانونی الزام اجرایی دارند.

شورایی که از نظر اهمیت بالاتر از چند شورای دیگر قرار بگیرد «شورای عالی» نامیده می‌شود. برخی شوراها دارای کارگروه‌ها (کمیسیون‌های) گوناگونی نیز هستند.

اصل شورا به عنوان شيوه اي در مديريت جامعه اسلامي بر پايه مبـــــــاني قرآن و سنت استوار مي باشد و با توجه به آيات قرآن كه در زمينه خصايص و شيوه عملكرد مؤمنان (امرهم شوري بينهم) و نيز به صورت دستوري بر پيامبر (ص) (شاورهم في الامر) آمده و نيز با بررسي نمونه هاي عملي در سيره پيامبر اسلام (ص) كه در جنگ بدر و احد و خندق ديده مي شود، غيرقابل ترديد و انكار تلقي مي گردد.

در نصوص و روايات اسلامي به طور كلي به اهداف شوراها اشاره كرده اند كه عمدتاً اجتناب از پي آمدهاي خود محوري، تنگ نظري، انحصار طلبي و نيز رسيدن به غناي فكري و تولد فكر جديد مي باشد.

روز شوراها:
مشورت، یکی از مسائل بسیار مهم در دین مبین اسلام است، به گونه ای که در جامعه اسلامی، رهبران به مشورت کردن با افراد با صلاحیت امر شده اند. در این مقاله، نویسنده محترم به مناسبت روز شوراها، به جنبه های گوناگون شورا و مشورت از دیدگاه اسلام پرداخته است...
دسته بندی: علوم انسانی » علوم اجتماعی

تعداد مشاهده: 13616 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 14

حجم فایل:177 کیلوبایت

 قیمت: 35,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل