پاورپوینت استراتژی بازاریابی در مرحله بلوغ و افول بازار

دسته بندي : مدیریت » مدیریت بازاریابی
دانلود پاورپوینت با موضوع استراتژی بازاریابی در مرحله بلوغ و افول بازار،
در قالب ppt و در 53 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

چالش های استراتژیک بررسی شده
چالش هاي موجود در بازارهاي در حال افول
تكان شديد: انتقال از مرحله رشد بازار به مرحله بلوغ بازار، مشخصات دوره انتقال
دام هاي استراتژيك موجود در مسير انتقال
انتخاب هاي استراتژيك در بازارهاي بالغ
استراتژي هايي براي حفظ مزيت رقابتي
ابعدا کیفیت محصول
نمايش 3- 11
ابعاد کیفیت خدمات
روش هاي حفظ جايگاه شركت به عنوان شركتي كم هزينه
و ...


بخشی از متن پاورپوینت:
بسياري از مديران، به ويژه مديران بازاريابي،؛ تمام ذهن خود را مشغول رشد شركت كرده اند. آن ها معمولاً بر افزايش سالانه در حجم فروش يا سهم بازار يا هر دو تاكيد مي كنند. اما بزرگ ترين چالش فراوري بسياري از مديران در كشورهاي توسعه يافته در سال هاي آينده، پول در آوردن در بازارهايي است كه اگر رشد هم بكنند، كُند رشد مي كنند. بيش تر بازارهاي محصول موجود در آن كشورها در مراحل بلوغ يا افول از چرخه حيات خود مي باشند و از آن جا كه نرخ هاي شتابان تغييرات اجتماعي و تكنولوژيكي موجب كوتاه تر شدن چرخه هاي حيات محصولات مي شوند. نوآوري هاي امروز بازارهاي در حال رشد را به سرعت به سمت بلوغ و نهايتاً به سوي پيروي و افول سوق مي دهند.

شركت هايي كه مي توانند از تكان هاي شديد صنعت جان سالم به در برند با كُند شدن رشد بازار با چالش هاي جديدي مواجه مي شوند. همين كه يك بازار بالغ مي شود، حجم كل فروش با ثبات مي شود، و خريداراني كه به قصد تعويض خريد مي كنند در مقايسه با خريداراني كه براي اولين بار اقدام به خريد يك محصول مي كنند، بخش بيش تري از آن حجم فروش را ايجاد مي كنند. بنابراين، يك هدف بازاريابي اصلي تمام رقبايي كه در بازارهاي بالغ فعاليت دارند اين است كه مشتريان فعلي خود را حفظ كنند تا بتوانند يك مزيت رقابتي مهم را كه به تداوم رضايت و وفاداري آن مشتريان كمك مي كند، حفظ كنند.

سرانجام اين كه پيشرفت ها و تحولات تكنولوژيكي، تغيير ويژگي ها و خصوصيات جمعيت شناختي، سلايق با سبك هاي زندگي مشتريان و توسعه محصولات جايگزين موجب كاهش تقاضاي بيش تر شكل هاي محصول و نام هاي تجاري مي شوند. همين كه يك محصول شروع مي كند به پير شدن و افول، مديران شركت با اين پرسش اساسي مواجه مي شوند كه آيا آن فعاليت يا محصول را موقتاً كنار بگذارند يا كاملاً متوقف كنند. متاسفانه، شركت ها گاهي بيش از حد و به قيمت قرباني شدن سودآوري فعلي و به اميد كسب سودهاي ناچيز در آينده؛ بيش از حد لازم از محصولات در حال افول حمايت مي كنند ...
دسته بندی: مدیریت » مدیریت بازاریابی

تعداد مشاهده: 14141 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.ppt

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 53

حجم فایل:0 کیلوبایت

 قیمت: 33,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل