تحقیق نسبت برنامه درسی با زمان در دوره ابتدایی

دسته بندي : علوم انسانی » علوم تربیتی
دانلود تحقیق با موضوع نسبت برنامه درسی با زمان در دوره ابتدایی،
در قالب word و در 6 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه
نقش زمان در برنامه درسی
سطوح تصمیم و عامل زمان در برنامه درسی
برنامه ریزی در مقیاس کلی و خاص
برنامه ریزی با دامنه اکنون و آینده
برنامه درسی حال گرا
برنامه درسی آینده گرا
برنامه درسی گذشته گر !!!
منابع


مقدمه تحقیق:
آیا اهداف تعلیم و تربیت باید با توجه به زمان حال نوشته شوند یا افراد را برای آینده آماده کنند؟ در خصوص رابطه تعلیم و تربیت با زمان، دیدگاه هایی وجود دارد. بیشتر دیدگاه هایی که وجود دارد در موضع گیری خود افراطی هستند.

اگر در تعیین هدف های تربیتی فقط به آینده توجه کنیم و با معیارها و خواسته های بزرگسالان، کودکان و نوجوانان را تربیت نماییم از نیازهای آنی (حال) آنان غفلت کرده ایم و اگر تنها به نیازهای آنی دانش آموزان تاکید کنیم و هدف های تربیتی را با توجه به زمان حال تعیین کنیم، از نیازهای آینده آنان غافل شده ایم. و اگر تنها به نیازهای گذشته توجه شود به نیازهای حال و آینده توجه نکرده ایم. اگر برنامه درسی تنها گذشته گرا باشد، یعنی میراث و آثار فرهنگی گذشته را در برنامه درسی بگنجاند افرادی کاملا راکد و ایستا پرورش خواهیم داد. اگر فقط به حال تاکید کنیم، افراد طالب روزمرگی خواهند شد و علاقمند به تامین نیازهای آنی، پرورش می یابند. و اگر تنها آینده را در نظر بگیریم افرادی آرمان گرا و گسسته از واقعیت تربیت خواهیم داشت.

لذا می توان گفت در تعیین هدف ها و به تبع آن سایر عناصر برنامه درسی، ضروری است به نیازهای آنی و آتی شاگردان توجه شود تا آنان با عبور از واقعیت های زندگی خود رو به سوی آینده داشته باشند.
دسته بندی: علوم انسانی » علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 13536 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 6

حجم فایل:35 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل