تحقیق روان شناسی رشد شخصیت

دسته بندي : علوم انسانی » روان شناسی
دانلود تحقیق با موضوع روان شناسی رشد شخصیت،
در قالب word و در 28 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه
مباني اختلاف شخصيت‌ها
منش- شخصيت اختصاصي
چگونگي علم آدمي به شخصيت خود
اركان دوگانه شخصيت
مراحل علم به شخصيت
منابع


بخشی از متن تحقیق:
مقدمه:
بحث و تحقيق را در روان‌شناسي مي توان هم به صورت تحليلي انجام داد، هم به صورت تأليفي يا تركيبي. بحث تحليلي كه در روان‌شناسي عمومي و تجربي معمول است به اين صورت است كه حالات و فعاليت‌هاي گوناگون رواني را به اعتبارهايي دسته دسته كرده و آن ها را زير عناويني چون احساسات، تذكارات، تصورات، تصديقات ذهني تمايلات و انگيزه‌ها، عواطف و هيجانات،  افعال ارادي و جز آن ... درآورده و هر دسته را جداگانه مورد بررسي و تحقيق قرار دهند و قوانين كلي آن را معلوم دارند.

شك نيست كه اين تحليل عملي است انتزاعي، زيرا هيچ حالت يا فعاليت رواني وجود ندارند كه با حالات و فعاليت‌هاي رواني ديگر آميختگي يا بستگي نداشته باشد و مستقلاً تجلي نمايد، و هيچ فرد آدمي نيست كه منحصراً احساس باشد، يا تصور باشد يا عاطفه يا تمايل ... باشد، بلكه اين‌ها همه را با هم است، يعني وجود او معجوني است ساخته شده از همه اين حالات و استعدادها و صفات و خصال مختلف بدني و رواني كه با يكديگر آميختگي پيدا كرده، در يكديگر فرورفته و از كثرت بوحدت تبديل گرديده هيأت يا شخص واحدي را بوجود آورده‌اند.
بحث تركيبي در روان‌شناسي عبارت خواهد بود از بررسي و تحقيق درباره كل اين وجود، وجودي كه ما ازآن به لفظ شخص يا شخصيت تعبير مي‌كنيم و همچنين از اختلافاتي كه افراد آدمي يا گروه‌هايي از آنان از اين حيث با يكديگر دارند. بدين جهت اين بحث را در برابر روان‌شناسي عمومي، شخصيت شناسي يا روان‌شناسي شخصيت  مي‌ناميم.

بحث تحليلي و بحث تركيبي هردو در روان‌شناسي لازم و مفيد هستند. بحث تحليلي در واقع با توجه به قاعده دومي كه دكارت در روش تحقيق  متذكر گرديده است صورت مي‌گيرد و مطالعه و تحقيق را تسهيل مي‌كند و قواعد و اصول كلي بدست مي‌دهد. بحث تركيبي معلوم مي‌دارد كه ...
دسته بندی: علوم انسانی » روان شناسی

تعداد مشاهده: 10413 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 28

حجم فایل:23 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل