تحقیق بررسي نقش مدرسه در رشد

دسته بندي : علوم انسانی » علوم تربیتی
دانلود تحقیق با موضوع بررسي نقش مدرسه در رشد،
در قالب word و در 36 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه
رشد بدني
رشد حركتي و عضلاني
رشد حسي
وظايف معلم در پرورش حواس
رشد عاطفي
رشد عقلانی
رشد هوش
رشد عقلي و آموزش و پرورش
اثر آموزشگاه در رشد اجتماعي نوجوان
و ...


بخشی از متن تحقیق:
مقدمه:
بعد از خانواده، عامل بسيار مؤثر در رشد و تكامل كودك، به ويژه در جامعه‌هاي كنوني آموزشگاه است. امروزه بيش از هر زمان ديگر، آموزشگاه در زندگي فرد تأثير دارد، زيرا بيشتر مردم چند سالي از عمر خود را در آموزشگاه گاهي در دانشگاه مي‌گذرانند به طوري كه مي‌توان گفت تقريباً 4/3 زنگي انسان در عصر حاضر در آموزشگاه سپري مي‌شود. بهترين گواه اهميت تأثير آموزشگاه در رشد و تكامل كودك، اين است كه او آنچه را در مدرسه ياد مي‌گيرد در زندگي به كار مي‌برد.

هر كودك براي اينكه ميان خود و ديگران بستگي فكري برقرار كند ناچار است لااقل خواندن و نوشتن را ياد بگيرد و در هر قدمي از زندگي از آن‌ها استفاده كند. البته، نبايد تصور كرد كه يادگيري به آموزشگاه محدود است بلكه در تمام عمر ادامه دارد و آنچه را كه شخص ياد مي‌گيرد جزئي از توانايي او را براي سازگاري با محيط تشكيل مي‌دهد زيرا اساس و پايه زندگي بر استعداد و يادگيري مبتني است.

دانش‌آموزان در دوران تحصيل به خصوص در دوره دبستان و نيمه اول دبيرستان در حال رشد مي باشند و مرتباً تغييراتي در آن‌ها ايجاد مي‌گردد. اين تغييرات چون نيازهايي را به دنبال مي‌آورد، تربيت و آموزش خاصي را ايجاب مي‌كند. آشنايي به اصول رشد و نيازهاي دانش‌آموزان در سنين مختلف مسؤلان آموزشي را در شناسايي كودكان و فهم و درك آن‌ها كمك مي كند و ...
دسته بندی: علوم انسانی » علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 9316 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 36

حجم فایل:25 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 36 صفحه، قابل ویرایش.