تحقیق زرتشت

دسته بندي : علوم انسانی » تاریخ
دانلود تحقیق با موضوع زرتشت،
در قالب word و در 51 صفحه، قابل ویرایش، شامل:


فهرست
مقدمه
فره‌ی زرتشت
روان زرتشت
تن زرتشت
جشن‌ها
مطالب دین بهی (زرتشتی)
آتش "پرستش سو" يا قبله در آيين زرتشتي
سوشيانت در آيين زرتشتی
و ...

بخشی از متن تحقیق:
مقدمه:
در اين نوشته بگونه‌اي کوتاه آورده مي‌شود که زرتشت از چه و چگونه ساخته شد و براي چه پا بدين دنيا گذاشت و دليل مبارزه ‌اش چيست.
از آن‌ روز که اهريمن بدنهاد به جنگ با هرمزد آغاز کرد، شش هزار سال گذشته بود و در اين مدت، اهرمن دوبار با (آفات و ديوان و تاريکي و بيماري و درد و نياز و خشم و دروغ) به جهان هورمزد کمين زده و آب و خاک و گياه و حيوان و مردم را آزار کرده بود. در سه هزار سال سوم، هورمزد براي رهايي از اين آفت‌ها، زرتشت را به اين گيتي فرستاد و دين و آيين‌هاي خود را به او سپرد تا مردمان را به سوي نيکي راهبري کند و جهان را به راستي و پاکي و آباداني از شر و بديِ اهريمن آزاد گرداند تا پيروزي هورمزد به انجام برسد. در پايان آن سه هزار سال، رستاخيز خواهد شد و بدي و زشتي و ناپاکي از ميان بر خواهد خاست و دست اهريمن تا ابد از دامان آفريدگان اهورامزدا کوتاه خواهد شد و جهان، پاک و فرِ نخستين را باز خواهد يافت.
بنابر گفتارهاي زرتشتي، براي زادن زرتشت سه چيز از جهان بالا بهم پيوست: نخست، فره‌ی زرتشت که فروغ و شکوه ايزدي بود، دوم روان بود و سوم، تن. اينک بهتر است به تشريح هر يک از اين سه عنصر و چگونگي همگون شدن آن‌ها براي زايش اشو زرتشت پرداخته شود تا ...
دسته بندی: علوم انسانی » تاریخ

تعداد مشاهده: 9886 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 51

حجم فایل:44 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل