تحقیق تاریخ تمدن ایران

دسته بندي : علوم انسانی » تاریخ
دانلود تحقیق با موضوع تاریخ تمدن ایران،
در قالب word و در 48 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه
شرق‌شناسی و مظلومیت تاریخ و فرهنگ ایران
پـارینه سنگی قـدیم
ایران در دوره پارینه سنگی
فرهنگ اسلامی مردم ایران
جلوه ای از فرهنگ و هنر ایران زمین
تداوم در تاریخ فرهنگی ایران


بخشی از متن تحقیق:
مقدمه:
به وسیله آشنایی با تاریخ گذشته می‌توان حال را بهتر شناخت و آینده را نیكوتر ساخت. سرزمین كهن ایران كه از هزاران سال پیش نهال فرهنگ و تمدن را در خود بارور ساخته است سهم بسزایی در رشد و تحول انسان داشته است.

ملتی كه تاریخ خود را نشناسد لاجرم محكوم به تكرار آن است. بسیاری از گذشتگان این سرزمین هركدام سعی در ساختن بنای فرهنگ و تمدن آن داشته اند و اگر ضعف و خطایی از آن‌ها سرزده است باید مورد عبرت ما واقع شود تا از تكرار چنین اشتباهاتی جلوگیری كنیم. در واقع به وسیله آشنایی با تاریخ گذشته می توان حال را بهتر شناخت و آینده را نیكوتر ساخت. سرزمین كهن ایران كه از هزاران سال پیش نهال فرهنگ و تمدن را در خود بارور ساخته است سهم بسزایی در رشد و تحول انسان داشته است. سرزمینی كه زرتشت، فردوسی، ابن سینا، خواجه نصیرالدین طوسی، ذكریای رازی، ابوریحان بیرونی، سعدی، حافظ، امیركبیر و ... از آن برخاسته‌اند و هركدام دانش و معرفت را به بشریت ارزانی داشته‌اند. 

تاریخ تمدن بیانگر نقش ارزنده ایرانیان در علوم وفنون است. این سرزمین نه فقط جنگاوران و جهانگیران را در خود جای داده است، بلكه اندیشه‌ورزان و خردمندانی بس بزرگ از آن برخاسته‌اند. سرزمینی با مردمانی كه یكتاپرستی را از هزاران سال پیش آموخته‌اند، راستگویی و ...
دسته بندی: علوم انسانی » تاریخ

تعداد مشاهده: 9665 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 48

حجم فایل:64 کیلوبایت

 قیمت: 23,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل