تحقیق تاريخچه كامپيوتر و كاربرد آن در پزشكي

دسته بندي : علوم پزشکی » پزشکی
دانلود تحقیق با موضوع تاريخچه كامپيوتر و كاربرد آن در پزشكي،
در قالب word و در 8 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
كـــامپيـــوتر يا دستگــاهي كه بوسيله آن محـــاسبه عــددي را مي‌توان انجــام داد، براي دو هـــدف عمــده، كاربرد پيـــدا كرده است. يـــكي به جهت انجـــام محـــاسبات پيچيــده بــا سهـــولــت و يكـــي جهت دستيابي و ارزيــابــي اطـــلاعــات زيــاد و پيچـــيده. چينـــي‌هاي قــديم، چـــرتكــه را كـــه با حركت دادن دانــه‌هايي (Beads) در خطــوط (ســـيم‌هاي) موازي است، درست كردند و بعــدها لغــت محاسبه كردن (Calculte ) از لـــغت Calculi كـــه در واقـــع همــان لاتيـن لغت دانه‌ها يا Beads است بدست آمد.

در ســــال 1642 ، پـــاسكال رياضي‌دان، طراحــي ماشينـــي را كـــرد كه بطور اتوماتيك با استفــــاده از تعـــدادي چرخ كه در مكان‌هاي ده گانه (ده مرحله‌اي) قرار مي‌گيرند و موقـــعيت آن‌ها در يك پنجره بعنوان عدد محاسبــه شده و نشان داده مي شد. ديگران بعـــدا" تغييراتـــي در ايــن ماشيــن در جهت بكــار بــردن ضــرب و تقـــسيم ايجـاد كردند.

در 1801، Jacquard فرانسوي ماشين بافندگــي را طــراحي كــرد كه بـــا استفــاده از يكي ســـري كارد كه سوراخ‌هايي با شكل‌هاي مختلف روي آن تعبيه شده بود، مي‌توانست شكل و الگوي (نقشه) بافندگي را تعيين كند. در 20 سال بعد، Charles Babbage انگليســـي از ايده كارت‌هاي سوراخ دار در ذخيره و ايجاد دستورالعمل‌هاي مربوط به ماشـــين حساب و محاسبه جداول كشتيراني استفـــاده كرد و ...
دسته بندی: علوم پزشکی » پزشکی

تعداد مشاهده: 9528 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 8

حجم فایل:13 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 8 صفحه، قابل ویرایش.