تحقیق خلیج فارس در گذرگاه تاریخ

دسته بندي : علوم انسانی » جغرافیا
دانلود تحقیق با موضوع خلیج فارس در گذرگاه تاریخ،
در قالب word و در 11 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
يازدهم ارديبهشت ماه، مصادف با «روز ملى خليج فارس» است، تا اين روز مناسبى باشد براى تمركز اذهان ايرانيان كه نه تنها در سرزمين مادرى بلكه در همه واحدهاى جغرافيايى محل زيست خود در گستره‌اى به وسعت سراسر گيتى، به پاسداشت نمادى از غرور ملى و افتخار ميهنى خود روى آورند. غرور و افتخارى كه به يمن و تبرك تأثير ژرف باورهاى عميق الهى و دينى ارزشى مضاعف يافته است و در اين روز با سرفرازى و نازش به وجود فسون‌بار پهنه آبى جنوب ايران به نام «فارس» شگون يافته و متجلى مى‌شود.

اين گستره نيلگون كه زمانى به تمامى در درون قلمرو ايرانيان قرار داشت و از ديرينه روزگاران درياى فارس خوانده شده است، تنها يك واژه ساده نيست بلكه يك «مفهوم» نهادينه شده است كه عصرى چندهزار ساله به قدمت آغاز نگارش تاريخ مكتوب بشر از عهد باستان دارد. همه مى‌دانيم كه «مفاهيم» در يك شبانه‌روز شكل مى‌گيرند و خلق الساعه نيستند، بلكه از روندى طولانى توأم با رنج و اميد، واقعيت و رؤيا و انديشه و عمل حاصل مى‌آيند و نهادينه می‌شوند.

خليج فارس و نام ابدى آن نيز يادآور حضور و نقش برجسته و ويژه اجداد آزادكام ايرانيان است كه نام اين پهنه آبى را به خاطر جايگاه استوار و تحسين برانگيز خود در عهد باستان و در روزگار اسرارآميز كهن، در تاريخ هستى بشر، حتى متون مذهبى، ملكه اذهان كردند و ...
دسته بندی: علوم انسانی » جغرافیا

تعداد مشاهده: 9459 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 11

حجم فایل:13 کیلوبایت

 قیمت: 16,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل