پاورپوینت آفات مهم گیاهی

دسته بندي : مهندسی » مهندسی کشاورزی و زراعت
دانلود پاورپوینت با موضوع آفات مهم گیاهی،
در قالب ppt و در 51 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

مگس خربزه
كرم به
کرم سیب
سپردار واوی سیب
شته سیاه باقالا
شته سبز سيب
سرشاخه خوار هلو
شته مومي يا شته خوني سيب
پروانه تخم انگشتري
كنه نمدي مو


بخشی از متن پاورپوینت:
زیست‌شناسی
مگس خربزه:
در حشرات اين خانواده رگ subcostal هميشه در انتها با يك زاويه قائمه خميدگي نشان مي‌دهد و قبل از ان كه به لبه بال برسد محو مي‌گردد. زمستان را بصورت شفيره در عمق 8 تا 10 سانتي‌متري خاك به سر مي‌برد. در اواسط بهار كه بوته‌هاي خربزه شروع به گل دادن مي‌كنند، مگس ها خارج شده و با تخم ريز خود ميوه‌هايي را كه تازه از گل در آمده‌اند را سوراخ مي‌كنند و از شيره‌هايي كه از آن خارج مي‌گردد، تغذيه مي‌نمايند. 7 تا 10 روز پس از خروج و تغذيه، مگس‌ها جفت‌گيري كرده و ماده‌ها تخم‌هاي خود را در داخل پوست ميوه مي‌گذارند. تخم‌ريزي انفرادي است و هر مگس ماده حدود 100 عدد تخم مي‌گذارد.

کنترل مگس خربزه:
1- مبارزه زراعي بدين ترتيب صورت مي‌گيرد كه ميوه كوچك را در برگ گياه پيچيده و زير خاك مي‌گذارند تا از حمله مگس محفوظ بماند. اين عمل هنگام گل‌گيري خربزه و طالبي انجام مي‌گيرد.

2- سه تا چهار نوبت سم‌پاشي بوسيله فوزالون (زولون) امولسيون 35 درصد يا ديازينون 60 درصد به نسبت 1.5 ليتر در هكتار و اولين سم‌پاشي زماني است كه اكثر ميوه‌ها فندقه باشند. بعد از 6 روز سمپاشي را تكرار مي‌كنند. سایر سموم: 1. تری کلروفن (دیپترکس) sp80% و 1.5 کیلوگرم 2. دیمتوآت (روکسیون) EC40%  و 1.5 لیتر در هکتار.
و ...

دسته بندی: مهندسی » مهندسی کشاورزی و زراعت

تعداد مشاهده: 11502 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 51

حجم فایل:1,276 کیلوبایت

 قیمت: 28,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل