مدل سازی و شبیه سازی المان محدود صفحه سوراخ دار در نرم افزار انسیس تحت بار کششی

دسته بندي : مهندسی » مهندسی مکانیک
دانلود مدل سازی و شبیه سازی المان محدود صفحه سوراخ دار در نرم افزار انسیس تحت بار کششی،


توضیحات:
نرم افزار ANSYS در سال 1961 میلادی توسط شرکت swanson به عنوان یکی از پیشگامان نرم ­افزارهای المان محدود ساخته شد و مورد استفاده قرار گرفت و جز اولین نرم ­افزارهایی است که قابلیت آنالیزهای غیرخطی، مکانیک شکست مخازن و سایر آنالیزها را دارد. المان محدود یکی از مهم ­ترین ابزارهای مطالعات مهندسی می ­باشد که جایگزین مناسبی برای آزمایشات تجربی گران قیمت و دشوار می­ باشد. به منظور تحلیل عددی تنش به روش المان محدود مدل­ سازی در محیط نرم­ افزار انسیس نسخه­ 18 انجام شده است.

برای ایجاد مدل هندسی به صورت سه بعدی نیاز به ابعاد نمونه ساخته شده جهت انجام تست های خستگی می ­باشد. اما از آن جایی که همواره در مدل­سازی المان محدود سعی بر آن است که مدلی بهینه برای انجام تحلیل­ ها ساخته شود، فقط قسمت باریک نمونه­ آزمایشی در مدل­ سازی المان محدود در نظر گرفته شده است. این ابعاد به نحوی انتخاب شده­ اند که تنش ­ها تا نقاط نزدیک سوراخ از توزیع یکنواختی برخوردار باشند.

با توجه به تقارن هندسی و شرایط مرزی و هم چنین صرفه  ­جویی در زمان حل که یکی از فاکتورهای مهم در حل مسئله می ­باشد، از یک چهارم مدل هندسی استفاده شده است.

بعد از مدل سازی برای مدل کردن مسأله تماس در مدل نهایی از المان­ های سه­ بعدی تماس سطح با سطح CONTA174 و TARGE170 استفاده شده است. المان CONTA174 برای برقراری تماس و لغزش بین سطح ­های حجم­ های درگیر با المان TARGE170 به کار می ­رود. این المان روی سطح یک المان سه ­بعدی قرار گرفته و دارای هندسه ­ای مشابه با المان پایه­ای است که روی آن قرار می­ گیرد. تماس زمانی اتفاق می ­افتد که المان سطحی با بخش ­هایی از المان هدف تماس پیدا می­ کند.

در مرحله بعدی بارگذاری به صورت استاتیکی و در جهت محور طولی و دور از سوراخ در انتهای سمت راست مدل اعمال می­ کنیم.
دسته بندی: مهندسی » مهندسی مکانیک

تعداد مشاهده: 10956 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: db

تعداد صفحات: 14

حجم فایل:139,027 کیلوبایت

 قیمت: 95,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل