مدل سازی و شبیه سازی المان محدود فرآیند انبساط سرد در نرم افزار انسیس تحت بار کششی

دسته بندي : مهندسی » مهندسی مکانیک
دانلود مدل سازی و شبیه سازی المان محدود فرآیند انبساط سرد در نرم افزار انسیس تحت بار کششی،


توضیحات:
نرم افزار ANSYS در سال 1961 میلادی توسط شرکت swanson به عنوان یکی از پیشگامان نرم ­افزارهای المان محدود ساخته شد و مورد استفاده قرار گرفت و جز اولین نرم ­افزارهایی است که قابلیت آنالیزهای غیرخطی، مکانیک شکست مخازن و سایر آنالیزها را دارد. المان محدود یکی از مهم­ترین ابزارهای مطالعات مهندسی می ­باشد که جایگزین مناسبی برای آزمایشات تجربی گران قیمت و دشوار می­ باشد. به منظور تحلیل عددی تنش به روش المان محدود مدل­ سازی در محیط نرم­ افزار انسیس نسخه­ ی 18 انجام شده است.

برای ایجاد مدل هندسی به صورت سه بعدی نیاز به ابعاد نمونه ساخته شده جهت انجام تست های خستگی می­ باشد. اما از آن جایی که همواره در مدل­ سازی المان محدود سعی بر آن است که مدلی بهینه برای انجام تحلیل­ ها ساخته شود فقط قسمت باریک نمونه­ آزمایشی در مدل­سازی المان محدود در نظر گرفته شده است. با توجه به تقارن هندسی و شرایط مرزی و هم چنین صرفه­ جویی در زمان حل که یکی از فاکتورهای مهم در حل مسئله می­باشد از یک چهارم مدل هندسی استفاده شده است.

بعد از مدل سازی برای مدل کردن مسأله تماس در مدل نهایی از المان­های سه­بعدی تماس سطح با سطح CONTA174 و TARGE170 استفاده شده است. المان CONTA174 برای برقراری تماس و لغزش بین سطح ­های حجم­ های درگیر با المان TARGE170 به کار می ­رود. این المان روی سطح یک المان سه ­بعدی قرار گرفته و دارای هندسه­ ای مشابه با المان پایه ­ای است که روی آن قرار می­گیرد. تماس زمانی اتفاق می ­افتد که المان سطحی با بخش­هایی از المان هدف تماس پیدا می­کند.

مراحل شبیه­ سازی المان محدود فرآیند انبساط سرد به صورت زیر می ­باشد:
1- شبیه ­سازی عملیات انبساط سرد
2- دور شدن پین انبساطی از سوراخ
3- اعمال بار استاتیکی به انتهای ورق

در مرحله اول برای انجام انبساط سرد، پین مخروطی به داخل سوراخ هدایت شده و از طرف دیگر سوراخ از آن خارج می­شود. برای این منظور پین به صورت هم مرکز با سوراخ قرار می­گیرند به طوری که سطح آن در آستانه تماس با سوراخ باشد. سپس با اعمال جابجایی به سطح بالایی پین مخروطی، پین به تدریج به درون سوراخ هدایت می­شود. اثر حضور بوش فولادی نگه دارنده ورق آلومینیوم به صورت اعمال قیدهای جابجایی در جهت Z به گره­های زیرین ورق که مابین فاصله شعاعی 5 و 7.5 میلی­متر از مرکز سوراخ قرار دارند، انجام می­شوند. صفحه و پین نیز با فاصله از ورق پین در هر سه جهت مقید شده است. پس از اتمام عملیات انبساط سرد پین مخروطی و بوش فولادی مورد نظر در جهت منفی Z از صفحه مورد نظرمان دور شده و پین هم مرکز با سوراخ قرار می­گیرد. در مرحله بعدی بارگذاری به صورت استاتیکی و در جهت محور طولی و دور از سوراخ در انتهای سمت راست مدل اعمال می­ کنیم ...
دسته بندی: مهندسی » مهندسی مکانیک

تعداد مشاهده: 10580 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: db

تعداد صفحات: 15

حجم فایل:414,536 کیلوبایت

 قیمت: 90,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل