تحقیق درس ترمودینامیک با موضوع ژنراتورهای MHD

دسته بندي : مهندسی » مهندسی برق و الکترونیک
 دانلود تحقیق درس ترمودینامیک با موضوع ژنراتورهای MHD،
در قالب pdf و در 29 صفحه، شامل:

چکیده
مقدمه
اصول و قاعده کلی
تاریخچه
تبدیل مستقیم انرژی
عدد رینولدز مغناطیسی
معرفی ژنراتور MHD
انواع چرخه سیال در ژنراتور MHD
تفاوت بین سیکل باز و سیکل بسته ژنراتور MHD
شباهت و تفاوت مولد MHD با مولدهای معمولی
ساختار مولد MHD
شرایط کاری مولد MHD
بازده مولد MHD
مکانیزم تولید انرژی مولد MHD
سیال مورداستفاده در مولد MHD
مقایسه تصویری ژنراتور MHD با توربوژنراتور
انواع ژنراتورهای MHD
انواع ژنراتورهای MHD ازنظر نحوه اتصال الکترودها
مساحت و فاصله الکترودها
سرعت گاز یونیزه
چگالی میدان مغناطیسی
پلاسما
ساخت پلاسما
تلاش های عملی استفاده از ژنراتور MHD
نتیجه گیری
منابع و ماخذ


بخشی از متن تحقیق:
ژنراتور MHD انرژی حرارتی یا جنبشی را به الکتریسیته تبدیل می کند. ژنراتور MHD دارای تفاوتهایی با ژنراتورهای رایج و سنتی است. این ژنراتور می تواند در دماهای بالا بدون داشتن قسمت متحرک کارکند. MHD می تواند بطور قابل قبولی توسعه داده شود. زیرا خروجی یک ژنراتور MHDپلاسما هنوز داغ و گداخته می باشد و می تواند در گرم کردن دیگ بخار یک نیروگاه بخاری استفاده شود. بنابراین MHD با دمای بالا می تواند در یک topping cycle برای افزایش بازده انرژی الکتریکی مخصوصاً زمانی که زغال سنگ با گاز طبیعی استفاده می شود. هم چنین می تواند در پمپ فلزات مایع یا موتورهای آرام زیر دریایی به طور قابل قبولی استفاده شود.

اصول و قاعده دینام مکانیکی یا دینامی که با سیال کار می کند، یکسان است.  در دینامی که با سیال کار می کند از حرکت یک سیال با پلاسما برای ایجاد جریان الکتریکی و در نتیجه تولید انرژی الکتریکی استفاده می شود. در حالی که در دینام مکانیکی از حرکت مکانیکی تجهیزات برای این امر استفاده می شود تفاوت میان یک ژنراتور MHD و یک دینام مکانیکی در مسیر است که جریان ذرات باردار از آن می گذرند (ذرات حمل کننده بار الکتریکی). ژنراتورMHD به منظور استفاده در تکنولوژی های ارزان قیمت سوخت های فسیلی مانند سیکل ترکیبی مفید است. جایی که خروجی توربین گازی برای گرم کردن بویلر (دیگ بخار) استفاده می شود یک امتیاز بزرگ MHD بالابردن بازده یک ژنراتور تک سیکلی با سوخت فسیلی است.

فناوری MHD نیز مانند سایر فناوری ها دارای مشکلاتی است. از جمله اینکه ممکن است ذرات پلاسما در اثر میدان مغناطیسی قوی موجود در درون سیستم و میدان الکتریکی به وجود آمده از انباشتگی ذرات باردار در دو الکترود کناری حالت چرخشی به خود گرفته و موجب انفجار شدیدی شوند. از طرفی جریان تولیدی توسط MHDها جریان مستقیم است که باید به جریان متناوب تبدیل شود. به علاوه ساخت MHDها نیاز به فناوری بسیار پیشرفته ای دارد که اکثر کشورها قادر به ساخت این مولدها نیستند ...
دسته بندی: مهندسی » مهندسی برق و الکترونیک

تعداد مشاهده: 11124 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pdf

فرمت فایل اصلی: Pdf

حجم فایل:1,231 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب pdf و در 29 صفحه.