پاورپوینت سرمایه فکری

دسته بندي : علوم انسانی » حسابداری
دانلود پاورپوینت با موضوع سرمایه فکری،
در قالب ppt و در 48 اسلاید، قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
در عصر حاضر با رشد اقتصاد مبتنی بر دانش یا دانش محور، دارایی های نامشهود شرکت ها و سرمایه فکری آن ها کلیدی برای دستیابی به مزیت رقابتی پایدار هستند. و به همین دلیل توجه به اقلام نامشهود در زمینه های متعددی از جمله اقتصاد، حسابداری و مدیریت استراتژیک به طور سریعی رشد یافته است. دانش یک مزیت رقابتی است که در استراتژی تجاری سازمان ها مورد توجه قرار می گیرد. به گونه ای که ایجاد دانش موجب نوآوری مستمر و نوآوری مستمر منجر به ایجاد مزیت رقابتی خواهد شد و این امر مستلزم تقویت و توجه به پتانسیل ها و ظرفیت های منابع انسانی است تا سازمان ها بتوانند برای دستیابی به مزیت رقابتی از طریق عملکرد و بهبود مستمر، عکس العمل سریع به تغییرات محیط تجاری و شرایط اقتصادی نشان دهند.
مفهوم و تعاریف سرمایه فکری
مفهوم سرمایه فکری همیشه مبهم بوده است و تعاریف مختلفی برای تفسیر این مفهوم مورد استفاده قرار گرفته است. بسیاری تمایل دارند از اصطلاحاتی مانند داراییها، منابع یا محرکهای عملکرد به جای کلمه سرمایه استفاده کنند و آنها واژه فکری را با کلماتی مانند نامشهود، بر مبنای دانش یا غیر مالی جایگزین می‌کنند. بعضی از حرفه‌ها (حسابداری مالی و حرفه‌های قانونی) نیز تعاریف کاملاً متفاوتی مانند داراییهای ثابت غیرمالی که موجودیت عینی و فیزیکی ندارند، ارائه کرده‌اند.
تعداد زيادي از محققان و دانشمندان رشته هاي مديريت، علوم اقتصادي و حسابداري ، به تحقيق دربار ة سرماية فكري و ابعاد مختلف آن پرداخته اند:

سرماية فكري ، ماهيت فرار و سيال دارد و زماني كه كشف شود و تو سط سازمان استفاده شود، سازمان را در ورود  به محيط رقابتي ياري مي رساند. (بونتيس 1996)
سرماية فكري ، دربرگيرند ة همة فرآيندها و داراييهايي است كه به طور معمول و سنتي در ترازنامه منعكس نمي شود. همچنين شامل آن گروه از داراييهاي نامشهود مانند: علائم تجاري و حق امتيازها و ... است كه روشهاي ، حسابداري مدرن آنها را مد نظر قرار مي دهد . (روس 1997) ...
دسته بندی: علوم انسانی » حسابداری

تعداد مشاهده: 6474 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pptx

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 48

حجم فایل:158 کیلوبایت

 قیمت: 30,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب ppt و در 48 اسلاید، قابل ویرایش.