پروژه موزه

دسته بندي : مهندسی » مهندسی معماری

موزه

موزه (museum) نام آشنایی است که در کمتر کشوری چه کوچک و چه بزرگ یافت نشود و یکی از نهادهای مهم فرهنگی هر کشور است که نقش بسزایی را در رشد و تعالی فرهنگ جامعه آن ایفا مي‌کند. یکی از نظرگیرترین  مکانهایی که در بدو ورود به کشورهای پیشرفته و صنعتی (غرب یا شرق دنیا) توجه هر بیننده‌اي را به خود جلب مي‌کند، وجود موزه‌هاي عظیم و متنوعی است که اشیا و ادوات هنری، تاریخی و با ارزش را در آنها نگهداری مي‌کنند و هر کدام هم در حد خود بسیار دیدنی و جذاب است. این واقعیت زمانی وجود دارد که مواریث با ارزش و غیر قابل تجدید به انواع بهانه‌ها در حال انهدام و اضمحلال است و در این دوران پرشتاب است که موزه‌ها بدون هیچ شک و تردیدی ارزش فوق العاده‌اي مي‌یابند.

ورود شی به موزه حاکی از مرگ تدریجی آن است

متاسفانه وجود موزه‌ها در عین حال خبر از این واقعیت تلخ هم مي‌دهد که آن چه در درون موزه‌ها با دقت فراوان نگهداری مي‌شود از جامعه و تمام اجزایش منفک و جدا شده است و منزوی در گوشه زیبایی از جامعه در معرض تماشا قرار گرفته است و این نشانگر مرگ آن است.

از این واقعیت ناگوار مي‌توان چنین برداشت کرد که هنرهای اصیل و ریشه دار و با ارزش به همراه محصولات و متعلقاتش دیگر جزو زندگی روزمره نیستند و در عصر حاضر با شیوع بیش از حد تکنولوژی و سیطره کمیت دیگر ارزشهای پایدار را مجالی نیست.

و چه ناگوار است این واقعیت در حالی که جوامع سنتی که آن همه اشیاء زیبای هنری و با ارزش را، که امروزه در موزه‌هاي سراسر دنیا گردآمده تولید مي‌کردند خودشان موزه نداشتند و بزرگترین دلیل این بود که هنر هیچگاه از زندگی روزمره ایشان جدا نشده بود.

دسته بندی: مهندسی » مهندسی معماری

تعداد مشاهده: 15368 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 39

حجم فایل:147 کیلوبایت

 قیمت: 28,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل