تحقیق بررسي الگوي سني ازدواج در ايران

دسته بندي : علوم انسانی » علوم اجتماعی
دانلود تحقیق با موضوع بررسي الگوي سني ازدواج در ايران،
در قالب word و در 37 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

بيان مسأله
اهداف
هدف كلي
بررسي الگوي سني ازدواج در ايران و برآورد وضعيت آن در سال هاي آينده 
اهداف اختصاصي
اهداف كاربردي
سئوال ها
فرضيات
روش تحقيق
نمونه گيري
ملاحظات اخلاقي
پيش آزمايي
نتيجه بررسي
تحليل داده ها
بررسي وضع موجود 
گروه هاي سني ازدواج
برآورد وضعيت الگوي سني ازدواج در آينده كشور
آغاز بحران
برآورد رقمي
پيش گيري
نتيجه گيري
منابع


بيان مسأله:
كنترل ميزان رشد جمعيت، يكي از مهم ترين شاخص هاي توسعه به حساب مي آيد. جمعيت دنيا در سال 1950، دو و نيم ميليارد نفر بوده و اكنون از مرز 6 مليارد نفر گذشته است و پيش بيني مي شود در سال 2025 ميلادي به 5/8 ميليارد نفر برسد. طي همين سال ها در ايران روند رشد جمعيت از متوسط دنيا بالاتر بود و جمعيت 10 ميليوني 100 سال قبل اكنون به نزديك به 7 برابر رسيده است. 
كشور جمهوري اسلامي ايران كه در دوران سال هاي اوليه انقلاب داراي رشد جمعيت بالا و در حدود7/2 (كه تا 4/3 نيز ذكر شده است)  و در سال هاي اخير، اين ميزان رشد  تا حدود 7/1 (و مواردي تا 2/1 نيز ذكر شده) كاهش يافت. اين كاهش رشد جمعيت ناشي از اجراي طرح ها و برنامه هاي كنترل جمعيت در سال هاي اخير بوده است. 
هرم سني جمعيت ايران در سال هاي اول بعد از انقلاب، شكلي مخروطي با قاعده پهن به خود گرفت كه اين شكل نشانگر رشد جمعيت بالا است و در سالهاي بعد اين رشد به سرعت كنترل و باعث تغيير در شكل نمودار فوق گرديد، به طوري كه اكنون يك ناحيه فرو رفته در قاعده مخروط را مي توان به وضوح مشاهده كرد. مشابه اين  تغيير را مي توان در نمودار رشد جمعيت كشور هاي اروپايي و به خصوص در كشور آلمان پس از جنگ جهاني اول مشاهده نمود كه البته اين تغيير شكل نمودار در اروپا در بين گروه جوانان و افراد ميانسال (به ويژه مردان) و به دليل كشته شدن سربازان در جنگ بوده است، در حالي كه تغيير شكل مزبور در كشور ما ناشي از كنترل رشد جمعيت و تنظيم خانواده مي باشد.
كشور ايران داراي جمعيت جواني مي باشد و برابر آمار (در زمان مطالعه)، حدود 35% جمعيت كشور را افراد زير 18 سال تشكيل مي دهند اين آمار اهميت تحقيق در مسائل جوانان و از جمله مسئله ازدواج را روشن تر مي نمايد....

دسته بندی: علوم انسانی » علوم اجتماعی

تعداد مشاهده: 15781 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 37

حجم فایل:151 کیلوبایت

 قیمت: 31,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل